onsdag 10 december 2014

Övningsuppgiften

Övningsuppgiften

 Jag gjorde en brödnagg som övningsuppgift för att ytterligare träna på grundteknikerna innan jag började på min produkt.

Övningsuppgiften jag gjorde var givande, jag fick både träna på grundteknikerna igen men också göra en mindre produkt så jag kunde får konstruktiv kritik och veta vad jag skulle tänka på när jag började tillverka min riktiga produkt.

Det jag tyckte var svårast när jag tillverkade brödnaggen var spindelvävslindningen och att bocka 90 grader. Jag skulle börja med att ta mina trådar av 1.5 mm tråd och bocka dom 90 grader, detta fick jag göra om senare för att jag inte fick till 90 grader och istället fick en "svanböj".
spindelvävslindningen var desto svårare. Jag kunde inte riktigt dra åt tråden ordentligt så lindningen blev tät, men ju mer jag jobbade med brödnaggen desto bättre började lindningen bli.
Det jag tänkte för lite på var att efter jämna mellanrum stanna upp och kolla så jag inte hade gjort fel någonstans, flera gånger fick jag gå tillbaka för jag hade missat att lind runt en tråd.



Carl Rimvid 9A Slöjdblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar